Sağ Salim Döndüler

5 Haziran 2016

Yaptıklarına akıl işi denmez Bolu’dan Antalya’ya 8 günde Bisikletle giden 3 emekli sağ salim Bolu’ya döndüler. Yıllardır bisiklete binerek sağlıklı bir şekilde spor yapan Mustafa Ayerlikaya, İlhan Ayerlikaya, İsmail Arman çıktıkları zor tehlikeli yolculukta bir o kadar da adrenalin yaşayıp bisiklet ile Antalya iline gidip oradan Bolu’ya sağ salim döndüler.

İlimizin tanınmış simalarında Karaçayır’ın tozunu toprağını yutan yıllarca Kızıkspor’da hem yöneticilik hem Antrenörlük yapan Mustafa Ayyerlikaya, İlhan Ayerlikaya, İsmail Arman maceralı bir yolculuk yapmaya karar veren 3 emekli Antalya’ya bisikletle giderek yorucu bir yolculuğa imza attılar. Yolculuk boyunca bilinmeyen köylerden bilinmeyen kasabalardan geçerken bisikletleri ile birlikte köpeklerin bile saldırısına uğrasalar da yolculuktan vaz geçmediler. 24 Mayıs’da Kızık yaylasından sabah 07:00 de sabah kahvaltısını yaparak yola koyulan 3 ihtiyar delikanlı 8 günün sonunda Antalya iline  sağ salim varlarken yolculukları ile açıklamalarda bulundular. Antalya macerasını 8 günde tek tek açıklayan Mustafa Ayerlikaya şunları ifade etti.

Biz Kendimize Güvendik Başardık
Aylar öncesinden bisikletle Antalya'ya gitmeye karar verdik. Bu konuda bize cesaret veren arkadaşlar olmasının yanında çoğunluk zor ve akıl işi değil diyordu. Biz kendimize güveniyorduk. Yaşlarımız 56-58-59 olsa da bu ilki başarmalıydık. Ve yola çıktık. Yol boyunca bizi arayan mesaj çeken arkadaş ve dostların sayesinde motive olduk. Takip ediliyorduk bu bizi  son derece memnun ediyordu.

24 Mayıs Salı
Sabah 07.00'de kahvaltı yaptıktan sonra Kızık yaylasından üç emekli öğretmen Kızıkspor'un eski hocası Mustafa AYYERLİKAYA 56 , Kızıkspor'un eski yöneticilerinden İlhan AYERLİKAYA 59 ve İsmail ARMAN 58 yola çıktık. Seben de çay molası verdik Nallıhan da akşama doğru yemek yedik. Yemekten sonra yola koyulduk. Beypazarı yolundan Mihalıççık yönüne saptık yol üzerindeki Hıdırlar köyünde ( eski adı Ayman ) köy odasında yattık.

25 Mayıs Beypazarı  Ayman Köyünden Ayrıldık
Sabah 06.00'da köyden ayrıldık. Sarıyar köyünde kahvaltımızı yaptık.
Sarıyar barajına çıktık. Sonra Mihalıççık yoluna devam ettik. Bu yolda uzun ve devamlı yokuşlarda bisikletten inip yürüdük. Hava şartları da olumsuzdu zaman zaman yağmura yakalandık.  Akşam saatlerinde Eskişehir'in Mihalıççık ilçesine vardık. Belediye misafirhanesinde kaldık.

26 Mayıs Çifteler İlçesinde Öğretmen Evinde Kaldık
Mihalıççık rakımı 1350 metreden  Çifteler’e 900’lü rakıma kolay bir yolculuk yaptık. Eskişehir'in Çifteler ilçesinde öğretmen evinde kaldık

27 Mayıs’da Bolvadin’de Konaklama
Sabah çorbamızı içtikten sonra Sakarya nehrinin doğduğu Sakarya başında fotoğraflar videolar çektik. Çayımızı içip Afyon'un Emirdağ ilçesine yöneldik. Fazla zorlanmadan Emirdağa vardık. Cuma amazından sonra yemek yiyip Bolvadin'e akşama yakın vardık. Öğretmen evinde kaldık.

28 Mayıs’da Benzinlikte Yattık
Öğretmen evinde kahvaltımızı yaptıktan sonra Afyon'un Çay ilçesinde çaylarımızı içtik. Akşam kalacağımız Tatarlı kasabasına vardık. Orda bir benzinliğin otelinde yattık.

29 Mayıs 7 km Yolu Üç Saatte Yürüdük
Sabah vatandaşlarla yaptığımız konuşmalarda kestirme yoldan gidebilirsiniz dediler. Isparta’nın Senirkent ilçesine gitmek üzere yola koyulduk. Fakat kestirme dedikleri 900 m rakımdan 1670 m rakıma dağlara tırmandık. Tabi ki 7 km yolu üç saatte yürüyerek çıktık. Fakat müthiş manzaraları görünce yorgunluğa değdi diye yorumladık.

Köpekler Saldırdı
Koyun sürülerinin olduğu yaylalarda köpek saldırılarına da uğramadık değil. Bir ara 6 köpek uzak mesafeden kovalayarak ve havlayarak geldiler kaçma şansımız yok bisikletlerin arkasında siperde durduk bekledik onlar da bize yakın durup havladı. Oradan yavaş yavaş uzaklaştık.

Senirkent tepesinden inerken ateş yakıp çay demledik yemek yedik. Senirkent’e Kayakçıların inişi gibi zevkle 1670’ lerden 900 m rakıma indik.
Akşam saat 22.00'de göl kenarından  Isparta'nın Eğirdir ilçesine vardık. Öğretmen evinde kaldık.

30 Mayıs Çadır Kurduk
Eğirdir den Antalya istikametine yöneldik. Antalya tabedesini gördük 130 km. Fakat yazılı kanyona uğramamız gerekiyordu. Antalya yolunda sola sapıp akşam saatlerinde bizim Yedigöller’i andıran yüksek ağaçların içinde gürül gürül suların aktığı yazılı kanyona vardık. Yemek yedik çadırı kurduk. Çadır 2 kişilik olunca ben balıkçı evinin uzun oturağında uyku tulumunda yattım.

31 Mayısda Baraj Kayıklarla Geçildi
Sabah çok güzel videolar fotoğraflar çektik. Antalya istikametine yola çıktık. Biraz yol gittikten sonra bitmiş olacağını tahmin ettiğimiz köprü inşaatı devam ediyordu. Bağlantı yoktu karşıya geçmemiz gerekiyordu. Geçemezsek 50-60 km yolumuz uzuyor aynı zamanda yokuş çıkmamız gerekiyordu. Oradaki çalışanlara rica ettik. Sağ olsun kırmadılar bisikletleri kayığa attık barajı kayıkla geçtik. Antalya'ya 80 km yolumuz kalmıştı. Yokuşlar da azalmıştı. Bu akşam Antalya'ya varmalıyız dedik .
Akşam oldu ışıklarımızı stop lambalarımızı yaktık pedala bastık. Saat 00.30' da Antalya Aksu'ya vardık.

Tam 8 günde Antalya'ya gelmiş olduk.
01 Haziran  sabahı 10 yıldan bu yana Antalya'da camcılık yapan köylümüz Adil Karakuş'un dükkanında kahvaltımızı yaptık. Oradan ayrılıp Lara plajında denize girdik. Antalya'nın içinde gezdik. Kale içine hayran kaldık. Şehir içinden bisikletlerle terminale gittik. Saat 23.00 otobüsüne binip
2 Haziran Perşembe sabah 09.00'da Bolu’ya geldik.
Tam 8 gün süren yolculuğumuzda Antalya şehir içi dahil 685 km yol yaptık. 55 saat pedal çevirdik.
Bolu’da yaptığımız günlük turlardan sonra ilk defa uzun yola çıktık. Gördüklerimiz yaşadıklarımız yorgunluğumuzu alıp götürüyordu. Bolu,  Ankara ,Eskişehir, Afyon, Isparta, Burdur ve Antalya olmak üzere 7 ilin topraklarından geçtik. Tur hakkında yazılacak çok şey var aslında köylerden geçerken insanların yaklaşımı sevecenliği ikramları unutulamaz. Kısa süreli muhabbetlerimizden sonra kucaklaşmalar vedalaşmalar son derece içtendi.

Bu turda edindiğimiz tecrübeler ışığında sağlığımız elverdiğince yeni turlar planlayacağız.

Mustafa AYERLİKAYA
Emekli Öğretmen

2416 kez okundu.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun!

Yorum yazın

Yorum ekleyebilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor
  • Yorumcuların Dikkatine...
  • İmlası çok bozuk,
  • Büyük harfle yazılan,
  • Habere değil yorumculara yönelik,
  • Diğer kişilere hakaret niteliği taşıyan,
  • Argo, küfür ve ırkçı ifadeler içeren,
  • Bir iki kelimelik, konuyu zenginleştirmeyen yorumlar
  • KESİNLİKLE YAYIMLANMAYACAKTIR.
  • Sayfada yer alan yorumlar kişiye ait görüşlerdir. Yapılan yorumlardan sitemiz hiçbir şekilde sorumlu değildir.